tirsdag 12. januar 2010

Snøhvit


Da vi kom ut i hagen isted, sto det en frøken og ventet på meg. Jeg skjønner meg ikke på henne, alt tilsier jo at hun burde være redd meg, siden jeg er nesten ulv, og hun er en liten fugl! Men hun sto der, og kurret litt mot oss, ventet tydelig på mat. Etter litt tenking har jeg innsett at det er vel kanskje like greit at de får beholde maten sin selv. For det første smaker maten deres ikke godt i det hele tatt. For det andre tror jeg muligens at de deilige eggene jeg får, er det fuglene som fanger for oss.
En gang i sommer smakte jeg på maten deres, og konkluderte med at det var ekkelt. Men for å være sikker på at alle skjønte hvem sin mat det var, måtte jeg jo merke dem. Gjett hva jeg gjorde?? Jess, det stemmer:Jeg tisset på matbeholderen! (poseringen er kun illustrerende)
Mamma ble smålig irritert.

Tilbake til Snøhvit som ventet på maten. Da hun fikk mat ute, kom plutselig hele resten av flokken også. Legg merke til den flotte herren på trappen foran huset da, jeg tar meg godt ut må jeg si selv!
blog comments powered by Disqus